Teater och häst häst häst

Större delen av gårdagens tillbringades på teatern, där premiären av Peter Pan spelades. Jag hjälpte till med fikat och sådana smågrejer och det var faktiskt otroligt kul. Hade väntat att vara hemma runt fyra, men kom istället hem ganska sent och det var ruskigt väder, så hästarna fick en oväntad vilodag. 
 
Idag var pappa och jag iväg vid tiotiden för att köra Butterfly. Hon var himla snäll att både hämta från hagen, göra iordning och sedan att köra. Micke var med och körde en annan häst framför, tills vi kom till banan där vi fick klara oss själva medan Micke körde ett annat spår med sin häst. När hon inte längre kunde se den andra hästen blev hon lite stressad, och sedan när ett par hästar sprang i hagen vi körde förbi blev hon ännu mer uppjagad och fick upp en rejäl fart. Det var dock inga problem att sakta in igen och det märktes betydlig skillnad när jag pratade lugnande med henne. 
Annars var hon otroligt mysig att köra, sista biten hem gick hon i sakta mak och såg verkligen ut att filosofera, haha. Har halvt förälskat mig i henne redan. 
 
Därefter fick Lucifer jobba i paddocken. Blev mycket serpentiner och volter för att ställa honom lite. Han travar med lätthet på volt kortare stunder, men börjar snabbt tycka det är jobbigt och tappar fokus. Tränade även en del övergångar och det sköter han fantastiskt. Tycker i helhet att han kämpar på jätteduktigt, och som jag skrev i tidigare inlägg så försöker han verkligen!
 
Zanta stod på tur och idag kände jag att jag ville släppa alla krav och bara spendera tid tillsammans. Ryktade och pysslade med henne länge innan vi gav oss ut på en körtur till grillplatsen där vi stannade en bra stund. Zanta fick gå lös och beta (under uppsikt), vilket hon uppskattade. Jag satt mest och njöt av tillvaron. Skönt att ta en lugn tur och bara slappna av, tyckte både jag och ponnyn.